معرفی انواع اسانسور
نوشته شده توسط : آسانسورچی

 

آسانسور هیدرولیک:

آسانسور هیدرولیک  به آسانسوری گفته می شود که توسط پیستونی که در زیر کابین قرار دارد کنترل و بالا و پایین می شود. عملکرد این پیستون توسط موتور الکتریکی که مایع هیدرولیک ( روغن ) را به آن منتقل می کند، تنظیم می شود. در حرکت عمودی به سمت پایین ، هنگامی که سوپاپ، مایع هیدرولیک را به پیستون منتقل می کند سرعت نیز کاهش می یابد و در نهایت متوقف می شود. اگر فشار مایع هیدرولیک از وزن کابین بیشتر باشد، حرکت به سمت بالا خواهد بود. این نوع از آسانسورها دارای حرکت های نرم و آرام هستند. از سیستم هیدرولیک برای ساختمان هایی با ارتفاع  5 یا 6 طبقه میتوان استفاده کرد و بیشترین سرعت آن ها به 1 متر بر ثانیه می رسد. مهمترین ویژگی سیستم های هیدرولیکی، قابلیت تحمل وزن بالا می باشد. موتورخانه سیستم هیدرولیک در کف چاهک و در مجاور پیستون واقع شده است. در واقع در این نوع آسانسور دیگر موتوری در بالای چاه  وجود ندارد بهمین دلیل طبیعتا پشت بام خانه زیباتر خواهد بود. البته باید توجه داشت که هزینه موتورهای هیدرولیک بسیار بالاتر از موتور آسانسور کششی می باشد بهمین خاطر در ایران کمتر از این نوع سیستم استفاده می گردد.

 

آسانسور صنعتی:

این آسانسور همانطور که از نامش مشخص است، در کارخانجات و پروژه های صنعتی مورد استفاده قرار میگیرد. و برای هر پروژه صنعتی به صورت جداگانه تعریف و اجرا می شوند. برخی مواقع از این آسانسور در پروژه های غیر صنعتی نیز استفاده می شوند. این وسیله قابلیت حمل نفر و بار را همزمان دارد و با ایمنی بالا قابل نصب در انبار، فروشگاه و رستوران است. این آسانسور در کارخانه‌ها و کارگاههای صنعتی پیشرفته  دنیا مانند: نفت، گاز، پتروشیمی و معادن، کارخانجات سیمان و معادن و سیلوها نیاز زیادی به راه‌اندازی این وسیله وجود دارد. رعایت کامل استاندارد و ایمنی در فرایند طراحی و نصب و راه اندازیی این آسانسورها از درجه اهمیت بالایی برخوردار است. همچنین این آسانسور محدودیت ارتفاع ندارد و میتواند برای برج های بلند مرتبه از این مدل استفاده کرد.

 

آسانسور شیشه ای :

امروزه آسانسور پاناراما  نقش مهمی در زیبایی طراحی معماری ساختمان، ایفا می‌کند که این مسأله مورد توجه بسیاری از مهندسان و سازندگان ساختمان است. تنوع در طراحی این آسانسورها ایده‌های خاص و دلنشینی را به معماران و طراحان داخلی می‌دهد. آسانسورهای پانوراما معمولا با دو سیستم کششی و هیدرولیک نصب می‌گردند که انتخاب نوع سیستم آسانسور براساس محدودیت ها و نیازهای پروژه می باشد. آسانسور پاناراما در بسیاری از سازه های مدرن مانند مراکز اداری، مراکز تجاری، مراکز خرید، مجتمع های مسکونی، برج ها، هتل ها و رستوران های لوکس به چشم می خورند.  کابین در این مدل از آسانسورها بسیار اهمیت دارد، این کابین ها در  دو مدل ارائه می شود.

✔ آسانسور شیشه ای گرد

✔ آسانسور شیشه ای مدل مربعی

این آسانسورها بالاترین هماهنگی را با اجزای محیط اطراف خود دارند و از نظر تک تک جزئیات می توانند با عناصر داخلی ساختمان و محیط پیرامون خود هماهنگ شوند و یک ترکیب کامل و بی نظیر را به وجود بیاورند.

 

آسانسور خانگی:

معمولا از این آسانسور  در ساختمان های ویلایی مسکونی، تجاری، رستوران ها و هتل هایی که از ارتفاع کمی برخور دارند استفاده می شود. در برخی از خانه ها جهت تردد راحت تر در بین طبقات آسانسور های خانگی کوچکی ( هوم لیفت ) نصب می شوند. این آسانسور ها در طرح ها و مدل های متنوعی ساخته می شوند. بعضی از این آسانسورها دارای کابین بوده و برخی دیگر بدون کابین است. اصولا جنس بدنه کابین های این آسانسور از نوع شیشه، استیل و یا PVC است. در برخی از خانه ها آسانسورهای هوم لیفت در داخل و بعضی دیگر در بیرون از خانه نصب می شوند. این آسانسورها اکثرا بر اساس سیستم هیدرولیک طراحی می گردد و نحوه نصب این سیستم درست مانند سیستم هیدرولیک است. همچنین این مدل از آسانسورها برای مکان هایی مناسب است که فضای موجود آنها برای نصب آسانسورهای کششی اندک می باشد.

آسانسور کارگاهی:

کاربرد این نوع از آسانسورها بسیار زیاد است. و از این وسیله به منظور جابجایی ابزار، مصالح و افراد در صنایع مختلف به کار برده میشود. این نوع از آسانسور قادر است که از شروع کار توسط خودشان مونتاژ و با سازه ساختمان ارتفاع بگیرد. آسانسور کارگاهی قابلیت کار تا ارتفاع‌ 500 متر و بالاتر را داشته و در ظرفیت‌های 1 و 1.5 و 2 و 3 تن تولید می‌گردند. این آسانسورها چیزی در حدود دو دهه است که به وفور در صنعت ساختمان‌سازی مورد استفاده قرار می‌گیرند، تنها تفاوت آنها نسبت به گذشته به میزان توانایی و نوعی کاربرد آنها مربوط می‌شود. استفاده از این دستگاه می تواند برای کاربران صنعتی صرفه اقتصادی فراوان و سرعت عمل قابل ملاحظه ای را به ارمغان بیاورد و دارای سطح ایمنی بسیار بالایی است.

 

 





:: برچسب‌ها: معرفی , انواع , آسانسور ,
:: بازدید از این مطلب : 61
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 دی 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: